Google URL builder: značení zdrojů návštěvnosti

Google Analytics logoPro napsání tohoto tipu mě inspirovalo včerejší školení. Přestože jsem tentokrát přednášel ve velké firmě s reklamkou v týle, jejich internetový marketing byl v mnohém doslova vyhazování peněz. Asi největší kuriozitou bylo zcela nulové značení zdrojů návštěvnosti včetně bannerů a placených odkazů. Přitom je to tak snadné a stačí použít Google URL builder.

Pokud pro měření návštěvnosti používáte statistický nástroj Google Analytics, lze kromě automaticky tvořené statistiky odkazujících zdrojů, si vytvořit značené odkazy do tzv. kampaní.

Princip kampaní je velice jednoduchý. Každý odkaz, který běžně umisťujete do internetu (PR článek, banner atd.) a chcete ho měřit, opatříte několika dodatečnými příznaky. Tyto příznaky automaticky měřící kód Google Analytics, zpracuje je, a automaticky zatřídí do vybraných položek. Abyste si nemuseli pamatovat jak a které příznaky použít, přišel Google s nástroje Google URL builder. Jediné co potřebujete, je pomocí tohoto nástroje si vytvořit speciální odkaz, kampaň a samotné měření není nutné nijak nastavovat a proběhne zcela automaticky.

Postup vytvoření celého odkazu pro kampaň:

  1. Adresa URL webových stránek – sem vložte celý odkaz, který má být dopadovou stránkou, tedy stránkou na kterou se má návštěvník po kliknutí dostat, např: http://moreplavec.cz
  2. Zdroj kampaně – je popisný prvek, který slouží k hrubému zatřídění kampaně. Typicky se uvádí zdroj typu Google, Seznam, Newsletter apod.
  3. Médium kampaně – je označením média, typicky užití např: banner, PR článek, e-mail apod.
  4. Dotaz kampaně – je nepovinné pole, typicky využívané pro vložení placených slov, klíčových slov
  5. Obsah kampaně – opět nepovinné, ale pokud vám běží paralelně několik verzí stejné reklamy, je dobré jednotlivé verze odlišit
  6. Název kampaně – nakonec jméno kampaně, pod kterým bude v Google Analytics zcela jasné o kterou kampaň se jedná, doporučuji dostatečně určitě a přesně kampaň popsat, aby v budoucnu bylo zřejmé o co se jednalo

Pokud vyplníte všechna povinná pole, klikněte na tlačítko Generovat adresu URL a v poli pod tímto tlačítkem získáte celou adresu pro měření kampaně. Při podrobnějším pohledu zjistíte, že nová adresa je jen složenina specifických klíčových slov a vstupů, které jste vložili do jednotlivých parametrů. Tuto adresu je pak nutné použít všude kde má být prováděno měřeno.

 

Comments

comments

One thought on “Google URL builder: značení zdrojů návštěvnosti

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *