Ochrana internetových statistik Google Analytics

Google Analytics logoGoogle Analytics patří v našich končinách mezi jedny z nejpoužívanějších internetových statistik. Registrace, instalace měřícího kódu a ověření funkčnosti měření nezabere moc času a během několika hodin se první cenná data začnou promítat do spousty grafů a reportů. Zde ale většina uživatelů statistik končí a nejspíš nevědomky ani netusí, jak snadné je o jejich naměřená data připravit. Zatímco k naměřeným hodnotám má přístup opravdu jen jejich majitel a osoby dále pověřené, k samotnému měřícímu kódu se dostane kdokoliv.

Ona slabina se nachází právě v měřícím kódu. Samotný kód je pro všechny statistiky identický, mění se jen identifikátor příslušného měření (GATC). Nic tedy nebrání případnému sabotérovi vzít zrovna váš identifikátor a vložit ho do několika dalších webů. Počínaje tímto okamžikem měříte kromě svých dat i hromadu nesmyslů, které zcela znemožní jakékoliv vaše měření.

Ochrana je přitom velice jednoduchá a osobně ji považuji prakticky za nutnost. Přihlašte se do svého profilu a zde dle následujícího postupu vytvořte filtr:

1. Přidání filtru ve správě profilu

Přidání filtru do internetových statistik Google Analytics
Přidání filtru do internetových statistik Google Analytics

Stačí kliknutím vybrat možnost editovat a v příslušné stránce pokročovat položkou Přidat filtr.

2. Nastavení filtru pro moji doménu. Nezapomeňte na lomítka.

Nastavení filtru pro měření jediné domény
Nastavení filtru pro měření jediné domény

Nastavení proveďte stejně jako ukazuje obrázek výše, jen filtrovanou doménu upravte na tu svoji. Před tečkami je nutné uvést zpětné lomítko.

A to je vše, nyní máte jistotu, že vtipálci či kopírovači už nebudou mít šanci vaše data zničit.

Další tipy a rady se dozvíte na mém školení Google Analytics. Těším se, naviděnou!

Comments

comments

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *