Google Analytics patří v našich končinách mezi jedny z nejpoužívanějších internetových statistik. Registrace, instalace měřícího kódu a ověření funkčnosti měření nezabere moc času a během několika hodin se první cenná data začnou promítat do spousty grafů a reportů. Zde ale většina uživatelů statistik končí a nejspíš nevědomky ani netusí, jak snadné je o jejich naměřená data připravit. Zatímco k naměřeným hodnotám má přístup opravdu jen jejich majitel a osoby dále pověřené, k samotnému měřícímu kódu se dostane kdokoliv.
Ona slabina se nachází právě v měřícím kódu. Samotný kód je pro všechny statistiky identický, mění se jen identifikátor příslušného měření (GATC). Nic tedy nebrání případnému sabotérovi vzít zrovna váš identifikátor a vložit ho do několika dalších webů. Počínaje tímto okamžikem měříte kromě svých dat i hromadu nesmyslů, které zcela znemožní jakékoliv vaše měření.
Ochrana je přitom velice jednoduchá a osobně ji považuji prakticky za nutnost. Přihlašte se do svého profilu a zde dle následujícího postupu vytvořte filtr:
1. Přidání filtru ve správě profilu
Stačí kliknutím vybrat možnost editovat a v příslušné stránce pokročovat položkou Přidat filtr.
2. Nastavení filtru pro moji doménu. Nezapomeňte na lomítka.
![Nastavení filtru pro měření jediné domény](http://moreplavec.cz/wp-content/uploads/2010/11/google_analytics_nastaveni_filtru-300x177.png)
Nastavení proveďte stejně jako ukazuje obrázek výše, jen filtrovanou doménu upravte na tu svoji. Před tečkami je nutné uvést zpětné lomítko.
A to je vše, nyní máte jistotu, že vtipálci či kopírovači už nebudou mít šanci vaše data zničit.
Další tipy a rady se dozvíte na mém školení Google Analytics. Těším se, naviděnou!